TATRA AKADÉMIA
Dobrý deň, pripravili sme pre vás nový vzdelávací program, ktorý vznikol z už existujúceho programu Prostriedky obmedzenia klienta v sociálnych službách, ktorý bol venovaný teórií ohľadom prostriedkov obmedzenia klienta v zmysle §10.
Po akreditácií a množstve odučených kurzov ohľadom telesných a netelesných obmedzení máme skúsenosť ale hlavne požiadavku priamo od vás aby sme pripravili školenie, kde sa podrobnejšie budeme venovať teórii a konečne už navždy napríklad vyriešiť otázku používania bočníc...
V celom programe dopodrobna rozoberáme §10, čo v konečnom dôsledku ocenia pracovníci, ktorí neprichádzajú často do osobného kontaktu s klientom v situáciach ohrozenia zdravia či života ale sa venujú napríklad príprave metodík či manažovaniu kvality a nepotrebujú vedieť únikové techniky a špeciálne úchopy ale potrebujú vedieť ako vo svojom zariadení realizovať §10.
§ 10
Povinnosti poskytovateľa sociálnej služby
pri ochrane života, zdravia a dôstojnosti
prijímateľa sociálnej služby
/Prostriedky obmedzenia klienta v sociálnych službách/
Akreditované Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Cieľová skupina: MANAŽÉRI KVALITY, METODICI, VEDÚCI PRACOVNÍCI, RIADITELIA...
Vzdelávacia aktivita nie je o praktickom precvičovaní špeciálnych úchopov!
Obsah:
- Legislatíva v oblasti povinnosti poskytovateľa sociálnej služby pri ochrane života, zdravia a dôstojnosti prijímateľa sociálnej služby
- Ľudské práva a prostriedky obmedzenia prijímateľa sociálnej služby
- Netelesné obmedzenia / verbálna komunikácia, odvrátenie pozornosti, aktívne počúvanie/
- Telesné obmedzenia/špeciálne úchopy, umiestnenie prijímateľa sociálnej služby do miestnosti, ktorá je určená na bezpečný pobyt, použitie liekov/
-Register telesných a netelesných obmedzení
-Správanie klienta, ktoré môže viesť k priamemu ohrozeniu života alebo priamemu ohrozeniu zdravie prijímateľa sociálnej služby alebo iných fyzických osôb/možné príčiny správania- metódy mapovania správania predchádzanie takéhoto správania/
- Prevencia krízových situácií
- Opatrenia, postupy a pravidlá pri riešení krízových situácií
- Bezpečný kontakt s klientom
- Postupy a pravidlá používania prostriedkov netelesného a telesného obmedzenia
- Záznam krízovej situácie
- Základné prvky metodiky - pravidlá riešenia krízových situácií a systém preventívnych opatrení na predchádzanie, vzniku krízových situácií, postupy a pravidlá používania prostriedkov netelesného a telesného obmedzenia
Rozsah: jednodňové školenie
Copyright © TATRA AKADÉMIA