TATRA AKADÉMIA
Porozumieť správaniu klienta
Aké sú následky našej práce, rozhodnutí a postojov na správanie klienta
Nástroje na „rozhodnúť sa lepšie a pracovať profesionálne“
Prostredie ako nástroj na správanie sa klienta a zamestnanca
Som profesionálny zamestnanec
To, čo v školách a na kurze opatrovania neučia
Som profesionál
Aké sú následky našej práce, rozhodnutí a postojov na správanie klienta
Dátum školenia : 19.9.2023
Miesto: Prievidza
Obsah:
Správanie klientov:
Som tu, lebo sa neviem o seba postarať - Som tu, lebo sa nemá kto o mňa postarať - Som tu, lebo sa moje deti už o mňa nedokázali postarať - ZAVADZIAM- Som NEPOTREBNÝ - Som na OBTIAŽ
• Existuje "normalita"?
I.
Duševné zdravie -Diéta -Problémy so sluchom či zrakom -Kognitívne schopnosti -Telesné postihnutie -Choroby- Vedľajšie účinky liekov -Bolesť -Zneužívanie návykových látok -Závislosť - Nízke sebavedomie - Zneužívanie - fyzické - sexuálne - emocionálne
II.
Kultúra a viera -Rodina - Deti - Manžel - Manželka -Postoje, očakávania a skúsenosti -Sklamanie -Strach - Poníženie-Naučené správanie -Frustrácia - Moje bývalé zamestnanie - Rituály - Národnosť - Nemám peniaze
III.
Hluk -Teplota -Preľudnenosť -Osvetlenie - Bývam s cudzími ľuďmi -Nedostatočná / prílišná/ stimulácia - Zasadací poriadok -Sterilné prostredie -Nepredvídateľné zvuky - Osobný priestor - Sterilnosť prostredia
IV.
Budíček - Musím cvičiť -robiť keramiku- ručné práce - maľovať obrázky - Počúvať dychovku - Hovoriť kam idem a kedy sa vrátim - Stále ma sledujú kamery - Mám vychádzky a musíme chodiť spolu viacerí - Keď chcem ísť von, musím sa vypýtať- Nedostatočné pochopenie personálom -Nerešpektovanie môjho súkromia
• Čo spôsobuje v správaní klientov:
nedostatok -primeranosť - nadmiera
• Existuje problémové správanie klienta?
Agresie a násilie - Ničenie majetku -Pokusy sebapoškodzovanie alebo samovraždu -Verbálne napadnutie - Vyhrážky -pokrikovanie -Klamstvo -Vykonávanie telesných potrieb na verejnosti -Správanie bez sexuálnych zábran -Krádeže -Žalovanie na druhých -Zneužívanie návykových látok -Časté vyžadovanie pozornosti zo strany personálu -Pľuvanie -Rozmazávanie exkrementov alebo ich strkanie do vreciek -Zastrašovanie - Rozoštvávanie zamestnancov - Cielená manipulácia -Schovávanie sa -Krivé obviňovanie -Negativizmus a apatia -Obťažovanie -Neschopnosť vrátiť sa z vychádzky -Sexuálne prejavy na verejnosti -masturbácia, obnažovanie, bozkávanie cudzích ľudí, pokrikovanie vulgárnych slov - Situácie bezprostredného ohrozenia zdravia a života -Demonštratívna agresivita
Správanie zamestnancov :
• Vytváranie falošných predstáv a ilúzií:
Toto je váš nový domov - Sme jedna veľká rodina - Toto sú naše deti -Vy ste ako môj dedko- babka, Budovanie kolektivizmu "my všetci" a nie individuálneho prístupu
• Oslovovanie je odrazom našich postojov
pacient , ležiak, na poschodí sú už len dementní, vozičkár,nesvojprávny
• Správanie zamestnancov, ktoré spôsobuje:
Zneschopňovanie - Naučená pasivita - Naučená bezmocnosť
Závislosť na sociálnej službe
• Ja viem, čo je pre vás najlepšie!
Infantilizácia/ nap.oslava Mikuláša v zariadení pre seniorov/ -Zastrašovanie -Nálepkovanie - Stigmatizácia- Pripisovanie vlastností podľa správania, naša skúsenosť z minulosti -Nerešpektovanie tempa -Ponižovanie -Odháňanie -Vnucovanie -Odopieranie pozornosti -Obviňovanie -Vyrušovanie -Vysmievanie -Ignorovanie - uprednostňovanie -Tykanie -Zavadziate a ste nepotrebný -Súdiť a odsudzovať klientov -Nedostatočné oceňovanie -Nedostatočná pozornosť -Manipulácia -Neprijatie klienta -Devalvácia potrieb -Poučovanie a moralizovanie -Nerešpektovanie intimity -Obchádzanie klienta -Mocenská pozícia -Zachraňovanie -Vytváranie vzťahu závislosti -Nedostatočná /prílišná/ stimulácia - Zasadací priadok -Príkazy -Zákazy -Obmedzenia -REŽIM
• Profesionálny prístup,postoj a správanie zamestnanca ku klientom
empatia a profesionalita, nie ľútosť
podpora a nie len opatera
načúvať a nie len počúvať
človeka neriadime - nemanažujeme
akceptácia – rešpekt - úcta - ohľaduplnosť - podpora
nehodnotíme človeka, pozeráme sa no to čo dokáže a môže dokázať
právo na primerané riziko
diskrétnosť
právo na sebaurčenie – dať možnosť a priestor rozhodovať o sebe s našou podporou a so zdieľanou zodpovednosťou
Som profesionálny zamestnanec - nerobím len to, čo viem, ale viem, čo robím
CENA: 80 EUR/osoba
V cene sú zahrnuté náklady na kurz a malé občerstvenie - cofeebreak počas školenia.
Kurz začína o 9.00 hod
Každý účastník po absolvovaní získa Osvedčenie o absolvovaní kurzu.
Prihlásiť sa môžete mailom alebo písomne zaslaním vyplnenej prihlášky/príloha / na adresu: TATRA AKADÉMIA S. Chalupku 16 , 971 01 Prievidza. Potvrdením účasti je zaplatenie ceny kurzu na účet TATRA AKADÉMIE. Číslo účtu:Iban: SK0683300000002600772521 Vs:19092023
Miesto konania:ul.Snežienková 74, Prievidza
Bližšie informácie: Mgr. Niko Ivan tel:0944120468 , Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. , www.tatraakademia.sk
Pozvánka obsahuje všetky údaje potrebné k úhrade vložného a spolu s príjmovým pokladničným dokladom, resp. výpisom z účtu o úhrade poplatku tvorí doklad pre zúčtovanie. TATRA AKADÉMIA nie je platcom DPH.
Podmienky záväznej prihlášky a účasti na vzdelávacej aktivite
Tatra akadémia si vyhradzuje právo zrušiť vzdelávaciu výnimočných prípadoch pre- nedostatok počtu účastníkov a to max. 1 týždeň pred začiatkom vzdelávacej aktivity, chorobu a iné objektívne príčiny lektora. Prihlásení účastníci budú o tom informovaní prostredníctvom emailu uvedeného v prihláške. V prípade, že sa tak stane, poplatky za vzdelávaciu aktivitu budú vrátené v plnej výške späť účastníkom a organizáciám na základe odoslaných prihlášok.
Storno svojej účasti môže účastník urobiť emailom 10 dní pred termínom vzdelávacej aktivity a bude mu vrátená celá suma za vzdelávaciu aktivitu. Pokiaľ svoju účasť zruší po tomto termíne nie je možné vrátenie poplatku za vzdelávaciu aktivitu. Ak sa nezúčastni ten, ktorý je záväzne prihlásený, môže poslať za seba náhradu. Toto však musí byť písomne oznámené TATRA AKADÉMII.
V prípade neúčasti v priebehu vzdelávacej aktivity, nebude vrátená účastníkovi žiadna pomerná časť poplatku za vzdelávaciu aktivitu.
Účastníci vzdelávacích aktivít TATRA AKADÉMIE berú výslovne na vedomie, že akékoľvek materiály poskytnuté zo strany organizátora sú predmetom práv duševného vlastníctva. Z toho vyplýva, že bez akýchkoľvek dohôd a bez súhlasu oprávnenej osoby nie je možné zasahovať do týchto práv a to predovšetkým vyhotovovaním kópií materiálu