TATRA AKADÉMIA
Telesné, netelesné obmedzenia a špeciálne úchopy
Akreditácia Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Cieľ, obsah a cieľová skupina
Cieľom je poskytnúť odbornú prípravu pre pracovníkov v priamom kontakte s klientom. Absolvent získa informácie o telesnom a netelesnom obmedzovaní klienta počas poskytovania sociálnej služby v zmysle platnej legislatívy/ § 10 Povinnosti poskytovateľa sociálnej služby pri ochrane života, zdravia a dôstojnosti prijímateľa sociálnej služby/.
Účastník kurzu sa naučí rozoznávať rozdiel medzi agresivitou, agresiou a problémovým správaním. Zoznámi sa zo základmi problematiky práce s agresívnym správaním klienta. Získa teoretické vedomosti ako takémuto agresívnemu správaniu predchádzať. Prakticky sa naučí používať špeciálne úchopy, šetrné hmaty a chvaty v zmysle platnej legislatívy.
Teoretická časť
- Legislatíva v oblasti povinnosti poskytovateľa sociálnej služby pri
ochrane života, zdravia a dôstojnosti prijímateľa sociálnej služby
- Ľudské práva a prostriedky obmedzenia prijímateľa sociálnej služby
- Netelesné obmedzenia / verbálna komunikácia, odvrátenie pozornosti,
aktívne počúvanie/
- Telesné obmedzenia/špeciálne úchopy, umiestnenie prijímateľa
sociálnej služby do miestnosti, ktorá je určená na bezpečný pobyt,
použitie liekov/
-Register telesných a netelesných obmedzení
-Správanie klienta, ktoré môže viesť k priamemu ohrozeniu života alebo priamemu ohrozeniu zdravie prijímateľa sociálnej služby alebo iných fyzických osôb/možné príčiny správania- metódy mapovania správania - predchádzanie takéhoto správania/
- Prevencia krízových situácií
- Opatrenia, postupy a pravidlá pri riešení krízových situácií
- Bezpečný kontakt s klientom
- Postupy a pravidlá používania prostriedkov netelesného a telesného obmedzenia
- Záznam krízovej situácie
Praktická časť /nácvik/ - špeciálne úchopy:
Špeciálne úchopy - zásady a pravidlá ich použitia
Bezpečný kontakt a pristúpenie ku klientovi
- práca s klientom, ktorý sedí
-práca s klientom, ktorý stojí alebo ide
-práca s klientom, ktorý leží na bruchu
-práca s klientom, ktorý leží na chrbte
Nebezpečné situácie
-škrtenie spredu z natiahnutými rukami
-škrtenie pri stene - natiahnuté ruky
-škrtenie spredu lakťom
-škrtenie zozadu hákom
-škrtenie keď klient leží na chrbte
-škrtenie v ľahu, v kľaku
-držanie za vlasy
Iné nebezpečné situácie
Útok spredu päsťou - Uhryznutie - Kopnutie
Situácia vzájomného napadnutia klientov
Klient sa chystá napadnúť druhého
Klienti sú už v kontakte
Základné prvky metodiky - pravidlá riešenia krízových situácií a systém preventívnych opatrení na predchádzanie, vzniku krízových situácií, postupy a pravidlá používania prostriedkov netelesného a telesného obmedzenia, špeciálne úchopy
Rozsah kurzu: 3 dni
Cena:169 EUR
Upozornrnie: TATRA AKADÉMIA je vlastníkom tohoto vzdelávacieho programu a má k tomuto vzdelávaciemu programu autorské práva. Z toho vyplýva, že bez akýchkoľvek dohôd a bez súhlasu oprávnenej osoby nie je možné zasahovať do týchto práv.
Copyright © TATRA AKADÉMIA