TATRA AKADÉMIA
Podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby - Procedurálne podmienky
Cieľom kurzu je aktívna práca na druhej časti podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby zameranej na - Procedurálne podmienky.
Ukázať, že procedurálne podmienky kvality sú kľúčové, lebo sú priamo zamerané na vzťah prijímateľ sociálnej služby/klient/-pracovník.Procedurálne podmienky ukazujú, ako je tento vzťah definovaný/individuálny prístup, potreby a priania klienta,cieľ spolupráce.../ , čo ho formuje a ako ho v procese poskytovania sociálnej služby zlepšovať a hodnotiť. Nie však hodnotiť z pozície vyplnenej tabuľky či formulára, "inšpektorom, manažérom" kvality či povereným človekom zriaďovateľa,ale na základe jeho spokojnosti, naplnenia jeho prianí a cieľov spolupráce.
Absolventi sa naučia ako:
definovať
-strategickú víziu, poslanie a ciele so zameraním na podporu a rozvoj individuálnych potrieb prijímateľov sociálnych služieb s cieľom poskytovania sociálnej služby zameranej na zachovanie, obnovu a rozvoj schopností a zručností prijímateľa sociálnej služby viesť samostatný život a na podporu jeho začlenenia do spoločnosti.
-druh, formu, rozsah, miesto a čas poskytovania sociálnej služby
- postup pri uzatváraní zmluvy o poskytovaní sociálnej služby podľa § 74.
-pravidlá na dosiahnutie účelu a odborného zamerania poskytovania sociálnej služby
-individuálny plán
-vnútorné postupy hodnotenia poskytovania sociálnych služieb
-pravidlá riešenia krízových situácií a systém preventívnych opatrení na predchádzanie vzniku krízových situácií
zabezpečiť
-komplexné, dostupné, zrozumiteľné a pravdivé informácie dostupným a zrozumiteľným spôsobom komunikácie, podľa individuálnych potrieb, schopností prijímateľa sociálnych služieb
-podporu a pomoc prijímateľovi sociálnej služby pri sprostredkovaní a využívaní inej verejnej služby podľa jeho potrieb a schopností a cieľov
-rešpektovanie práva prijímateľa sociálnej služby na vyjadrenie spokojnosti alebo nespokojnosti s kvalitou poskytovaných a zabezpečovaných sociálnych služieb
Absolventi získajú základné informácie, ako túto časť podmienok kvality písomne spracovať a ako ďalej s ňou pracovať.
Obsah kurzu
1. Vymedzenie účelu a obsahu poskytovania sociálnej služby (strategická vízia, poslanie, ciele) a prístupu k prijímateľovi sociálnej služby
2. Určenie postupov a podmienok (vrátane miesta a času) poskytovania sociálnej služby a aj jej rozsahu a formy
3. Určenie postupu pri uzatváraní zmluvy o poskytovaní sociálnej služby
4. Určenie postupov a pravidiel na dosiahnutie účelu a odborného zamerania pri poskytovaní sociálnej služby prostredníctvom metód, techník a postupov sociálnej práce a zásad poskytovania sociálnej služby
5. Určenie postupov a pravidiel na vypracovanie, realizovanie a hodnotenie individuálneho plánu prijímateľa sociálnej služby alebo určenie postupov a pravidiel práce s prijímateľom sociálnej služby
6. Určenie postupov a pravidiel prevencie krízových situácií. Určenie postupov a pravidiel pri používaní prostriedkov netelesného obmedzenia a telesného obmedzenia
7. Poskytovanie informácií záujemcom o sociálnu službu a prijímateľom sociálnej služby v im zrozumiteľnej forme, podľa ich individuálnych potrieb, schopností
8.Podpora a pomoc prijímateľovi sociálnej služby pri sprostredkovaní a využívaní inej verejnej služby podľa jeho potrieb a schopností a cieľov
9. Určenie postupov a pravidiel na zisťovanie spokojnosti prijímateľov sociálnych služieb so všetkými zložkami poskytovanej sociálnej služby (prostredie, starostlivosť, strava a pod.) a využívanie zistených skutočností pri zvyšovaní kvality poskytovanej sociálnej služby a určenie spôsobu podávania sťažnosti súvisiacej s poskytovaním sociálnej služby
10. Hodnotenie poskytovateľa sociálnej služby, či je spôsob poskytovania sociálnej služby v súlade s potrebami prijímateľa sociálnej služby a v súlade s cieľmi poskytovanej sociálnej služby
11. Príklady dobrej praxe
Rozsah kurzu: jednodňový
Copyright © TATRA AKADÉMIA